jossanwilhelm

Frisk, men vi blir hemma imorgon ändå

Kategori: Min vardag

Nu till kvällen hade L bara 37,5 grader efter ett bad med brorsan, alltså feberfri =)
Även om hon sover bra inatt och har en normal morgontemperatur får hon vara hemma med mig imorgon..

Tror inte att dom har någon speciell regel(liknande 48-timmars regeln vid magsjuka) efter feber men med lite sunt förnuft tycker jag ändå att man ska vara hemma minst en feberfri dag, dels för att barnet ska vila upp sig och dels för att vi ju inte vet var febern kom ifrån..

Feber är ju ingen sjukdom utan ett symptom, som regel på en akut infektion, vanligtvis virus.
Källa: Anna Claesson Ahlin överläkare inom Barn- och ungdomsmedicin och tillhörande expertpanelen på förskoleforum.se

Men efter en till dag hemma är hon garanterat fit for fight igen =)
Får ge mycket vatten för att lösa upp slemmet bara så störs hon inte så mycket av det..


P däremot är otroligt taggad inför dagis imorgon då han ska få stanna och äta mellis för första gången sedan han började på Spiken..
Skönt för honom(och oss föräldrar) att han får stanna längre och leka av sig hela veckorna nu =)

Ringde en tant från kommunen i fredags och var lite brydd över att jag satt deltid på L och heltid på P, men förstod mig mer än väl då jag förklarade att bebisen skulle vara hemma fredagar medan P får gå halvdag då..
Är ju lite skillnad på de sociala behoven för en 1½ och en 5½-åring =P

Och skulle jag nu få en praktikplats inom en snar framtid så är det ju bara att skicka in en ny lapp om heltid för L med, men det skiljer ju ganska mycket i pengar så det var ju en jäkla tur att Ls tider var under 25 timmar =)


Nog svamlat om det, nu ska jag lägga upp ett förslag lite snyggt för maken om att vi ska se Solsidan då vi missade det i fredags...
Får göra det jäkligt bra då han förmodligen hellre ser sin dumma fotboll!

KOMMENTARER:

  • Veronica säger:
    2010-02-01 | 08:30:39
    Bloggadress: http://ceekay.bloggagratis.se

    På Noels dagis vill dem att man ska vara hemma och feberfri en dag innan man kommer tebax. Precis som du skriver.

    Hoppas ni får en mysig dag idag. Kallt som attan äre juh å. Burr.

Kommentera inlägget här: