jossanwilhelm

Dotter önskas

Kategori: Jossan tipsar

Hela dagen har jag suttit i bikini ute i solen, just nu sitter jag med världens solfrossa och har bränt sönder hela framsidan, allt utom halsen är knallröd...

Började iaf på en ny bok, Dotter önskas, hur bra som hellst!
Sätter ord på precis allt jag känner och känt...


När en kvinna får en son blir hon stolt, när hon får en dotter blir hon lycklig
Afrikanskt ordspråk


Jag som alltid trott att jag varit konstig för att jag känner olika för mina barn, men tydligen är det så som det "ska vara"...
Ta inte detta på fel sätt, jag älskar båda mina barn lika mycket, men på olika sätt precis som ordspråket säger...
Visst vart jag lycklig av P också, absolut, men det var en extra och speciell lycka jag kände då vi fick snosan!
Nu har jag ju båda 2 och det kunde knapast ha blivit bättre =D

Tror det är så att mor och dotter har ett speciellt band, precis som far och son..
Iaf är det så i vår familj, P har alltid varit pappas pojke och avgudar allt han gör, L är mer mammas flicka och går hellre till mig då det är något..

Så svårt att förklara, är det någon av er läsare som har en av varje som förstår hur jag menar?
Hellst då ni som har en son som första barn..

Vill ju inte få det att verka som om att jag tycker mer om det ena barnet, så är det alltså inte =)


Det är iaf mitt lästips till er i sommar



Kommentera inlägget här: