jossanwilhelm

Familjedag i stallet

Kategori: Min vardag

Oj vad trist det var här!
 
Har kommit in i en ny sådan där jag orkar inte sitta vid datorn hemma perdiod :P
 
Igår for P till farmor och L gick upp till morfar, så jag passade på att följa med min man på hockey, kul att se lite annat folk än de jag träffasr dagligen :)
 
Ridningen går bra och i torsdags fick han nya skor och fina fötter, så nu har H 8 veckor på sig att lära sig sko innan det är dags nästa gång ;)
 
 
Hade räknat med regn imorse så lördagshoppningen hade jag mentalt ställt in, men det visade sig vara helt ok väder och H och L ville följa med, så vi for ut och satte upp en fem-och-en-halva, alla hästnördar vet vad jag menar, och för er andra är det 2 hinder på rad..
Haha
 
Gick super bra på andra hindret varje gång och han fick till tekniken på slutet, men första språnget vart det bara flams över, precis som om att han efter ett islag kom på själv att man måste hoppa..
 
Jaja, det är bara att nöta på :)

Han tycker iaf att det är riktigt, riktigt roligt och laddar med hela kroppen då man rider mot hindret, jag kan knapt hålla igen :)
Ska testa ett starkare bett nästa gång då jag inte vill lära honom att rusa mot hindren..
Han trampade på ballen och fick ett jack alldeles ovanför hoven, var bara ytligt så vi får se om det läker snabbt annars får jag skaffa ett par boots, man lär sig något nytt om hästen vare dag :)
 
H och L turades om att skritta av, och jag måste säga att lill-myran är bättre på att rida än sin pappa..
Hästen är så känslig för rörelser och kroppsspråket och känner direkt vad man tänker, L som bara sitter och sjunger för honom vaggar han runt på i snigelfart, medan då både P och H ridit blir han tittig och vet inte hur han ska bete sig..
Facinerande!!

Tog med mig både sadel och träns hem för putsning och tvättning av schabrak, är precis klar med det, så nu väntar vi bara på pappan, sedan ska vi gå på bio :)
 
Kommentera inlägget här: