jossanwilhelm

Lördag

Kategori: Min vardag

Idag har vi haft mysdag hela dagen :)
 
Den började med att H stack ut och sprang imorse, undertiden åt jag och barnen frukost och låg sedan halvdöda i soffan tills han kom tillbaka..
När han var hemma igen packade vi in oss i bilen och for till stallet, båda barnen red en stund var i paddocken och det gick riktigt, riktigt bra för P idag, tror faktiskt att han tyckte att det var riktigt roligt också :D
 
 
 
 
 
Då hästen var pussad på for vi vidare till Birsta för att köpa en spgel jag sräglat över länge, nu är den nedsatt till halvapriset så det var bara att passa på :)
Var in på en djuraffär och köpte halm till Snuffisen också som senare under dagen äntligen fick flytta in i värmen..
Lika bra att plocka isär hans utebur redan nu, i värsta fall har ju snön redan kommit då vi ska flytta och då sitter den nog fast i backen!
 
Efter middagen ledsnade jag och tog fram saxen, L har ju lekt frisör på riktigt på dagis och har de senaste veckorna gått runt med något som liknat en hockeyfrilla..
 
Från och med idag ser hon ut så här
 
 
 
Lite halvsur över att 2dm hår klipptes bort, men då kanske hon lär sig att endast använda saxen på papper på dagis i framtiden!
Tack och lov har hon ju inte ärvt min hårkvalitet så det dröjer nog inte jätte länge innan hon fått tillbaka sitt svall :)
 
 
Nu har vi precis kommit hem från lekparken och barnen ska välja film för kvällen, sedan kan lördagsmyset börja ♡
Kommentera inlägget här: