jossanwilhelm

Tjena Kexet

Kategori: Min vardag

Morgonen började med en långtur tillsammans med bästa grannfrun..
På andra sidan berget mötte vi en räv, min make och min hund :)
 
Väl hemma igen hade vi fått främmande av morfarn med tillhörande småbarn, bjöd dem på lunch och sedan så tog vi cyklarna bort på ridskolan där det var städdag..
L hade dock blivit inbjudan av C, hennes nyblivna bästis vars mormor äger ridskolan, på ridning istället för städning..
Så småtjejerna gick och plockade varsin ponny i hagen och fick sedan göra i ordning dem själva, tills Ls stora lycka :)
 
 
 
Då det kördes både traktorer och motorsågar ute så gick vi in i ridhuset och jag tordes släppa iväg lilla dottern själv på världens snällaste Kexet, 26 år gammal :)
 
L både travade och red över bommar helt själv, hon har blivit så otroligt duktig!

 
 
 
Efter ridningen satte vi igång och hjälpte till med städningen, ridhusets gamla takplåtar rensades bort och de föredetta väggarna kördes bort på majbrasan..
 
Vi kom dit runt 12 och helt plötsligt var tydligen klockan 15:30!
Vi cyklade hem igen och där hemma var grabbarna i fullgång med att köra 4-hjuling
 
 
 
Nu står maken ute och grillar och sedan är det soffmys resten av kvällen..
 
 
Jag ÄLSKAR livet på landet!
 
Kommentera inlägget här: