jossanwilhelm

Sorg och glädje på samma dag

Kategori: Min vardag

Ikväll har vi haft en fin avslutning på en inte lika fin dag..
 
Men vi kan ju börja med resten av veckan ;)
På onsdag morgon packade vi in oss, hela Ortvikens ekonomavdelning, i 3st bilar och for upp till Skälsjön, i Liden kom dock C på att nycklarna var kvar i portvakten på jobbet, så det var bara för oss att vända!
Haha
 
Vi kom iaf fram så småning om och vi ägnade resten av arbetsdagen åt att diskutera vissa punkter i grupper..
På eftermiddagen bastade vissa medan jag och S tog oss en promenad innan middagen..
 
 
 
Middagen bestod av 3-rätters meny som vi tillagade i samma grupper som vi hade under dagen..
Grupperna var bestämda sedan långt innan och vi hade fått planera och skrivit inköpslistor :)
 
Jag, som tydligen är avdelningens finurligaste fick äran att skriva ner kvällens meny, bestämde att varje rätt skulle kunna förknippas med någon slags arbetsrelaterad term och jag tycker nog själv att jag fick till det ganska bra ;)
 
Ska dock erkänna att jag fick lite hjäl av A med vissa termer, han kom faktiskt på idén med den FSC-fria såsen :)
 
 
Vi hade super trevligt hela kvällen och kom inte i säng förrän sent, men tyvärr sov jag otroligt dåligt och i princip inte alls faktiskt..
Har ju som svårt att komma till ro utan att ligga insnurrad runt min man ♥
 
På torsdagen redovisade vi våra grupparbeten och sedan städades stugorna ut innan vi for tillbaka till kontoret..
 
Idag har det blivit många tårar, U jobbade sin sista dag och är nu mer en lycklig pensionär..
Men hon kommer att vara så otroligt saknad, en väldigt färgstark person med enorm kunskap, världens största hjärta och en jäkla humor, rå och lite brutal, precis i min smak :)
 
Men idag har inte bara varit sorg, M, vår fantastiska granne fyller idag 30 år :D
Vi bjöd över hela lilla familjen Johansson på smörgåstårta nu ikväll och jag blir lika varm i kroppen av lycka varje gång vi umgås(vilket är precis varje dag), jag är så tacksam över att vi funnit varandra och nu dessutom är grannar..
Vi fick det bäst vi!
 
Som avslutning på dagen har jag precis kommit in efter en tur på höskullen med maken ;)
Mja, nästan iaf, han var snäll att hjälpa mig med intag av hästar och jag passade sedan på att borsta av min leriga prins som jag knapt sett på 3 dagar..
 
 
Nu är det väl typ läggdax!
Imorgon bitti tänkte jag gå bort på ridskolan för att hoppa och sedan blir det pyssel här hemma hela dagen innan vi avslutar med kalas tvärsöver gatan :)
 
Kommentera inlägget här: