jossanwilhelm

Svävar fortfarande på moln

Kategori: Min vardag

Imorse packade vi bilen, lastade hästen och for till Matfors för pay & jump :)
På 70cm hade jag knapt hästen med alls, han sprang och börjde på nacken och såg nog knapt att det var hinder på banan..
1 hinder rev han, och på ett kom vi långt ut på sidan att jag slog ner hinderstödet med foten..
 
Bara att ladda om inför nästa klass :)
 
Hoppade inte så mycket i omladdningen, vart lite trav och mest bara skritt för att hålla honom varm då det gick rätt snabbt mellan ekipagen..
 
Känndes mycket bättre då vi kom in på banan för 90cm, hästen var helt med och jag hade honom verkligen framför mig hela tiden, bra fart och bra tempo..
Tyvärr kom vi fel in på 4:e hindret, kom alldeles för nära och jag kände ett par galoppsprång innan att antingen blir det stopp eller så river vi..
Det blev en rivning :)
Trots den missen är jag så otroligt nöjd!!
Rundan kändes helt perfekt och jag var varken rädd eller nervös ;P
 
 
Jag hade med mig världens bästa hästskötare, min fantastiska grannfru <3
Vad gjorde jag utan den kvinnan?
Jag längtar efter att få ge igen :D
 
Till och med jag som är så hemmakär är lite sugen att åka ut på fler äventyr.. Är återigen inne på TDB och nosar på kommande riktiga tävlingar ;)
Kommentera inlägget här: