jossanwilhelm

Plötsligt händer det

Kategori: Min vardag

 Jag som ALDRIG är sjuk ligger här nu med ledvärk, hosta och en jäkla massa snor! :(
Men feber har jag inte fått, jag är ganska övertygad om att jag inte kan ha feber!
 
Det började egentligen redan i början på veckan, men tjurig som man är biter man ihop och går till jobbet ändå..
Jag hade räknat med en vanlig "sova-bort-förkyldning", men tydligen så blev det bara värre och värre..
Natten mot igår skulle jag gå ut och kissa den lilla hunden, kände redan på väg mot altandörren att något känndes fel och de sista stegen fick jag hålla mig i väggen då hela värdeln bara snurrade, kastade ut hunden och fick sedan luta mig över trappen för att spy..
Blev alltså åksjuk av att gå ett par steg?!
 
Lyckades somna om och vaknade lite piggare ... trodde jag :(
Strax före lunch blev jag hemskickad då jag tydligen började yra och var kritvit i ansiktet, tog mig hem på något märkligtvis och stupade direkt i soffan och sov nästan 3 timmar i sträck..
 
Idag är jag sjukskriven från jobbet för första gången någonsin!
Känns jätte konstigt och helt fel, men jag förstår ju mina kollegor som inte vill ha mig där.. Det är inte direkt så att de uppskattar att jag går och nyser och hostar och toksprider en massa baciller..
 
Dagen tillbringas i soffan, har bunkrat upp med c-vitamin i alla dess former, inbillar mig att en ordentlig vitaminkur och en jäkla massa sömn ska göra susen..
Planen är att vara tillbaka på jobbet imorgon!
 
Jag som ALDRIG är sjuk :(
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: