jossanwilhelm

Tapperhetsmedalj

Kategori: Min vardag

Alltså, vilken unge jag har!
 
Jag gjorde mitt bästa för att sätta Emlan över de största blodkärl jag kunde hitta, trots det så tog sköterskorna några helt andra, vilket gjorde att bedövningsplåstren var till ingen nytta alls..
Som om att inte det vore nog så stack dom fel gång på gång och förstörde alla ådror i ena handen :(
Barnet var knäppt tyst men jag kände vid varje felstick att hon sprände hela kroppen och jag såg på henne att hon tyckte att det gjorde svinont!
 
När barnet till slut frågade hur många gånger det var kvar sa jag till att dom fick byta hand och sticka där bedövningen var, i den handen gick det tydligen bra på första försöket..
 
Själva röntgen gick förhoppningsvis bra iaf, vi får ju inte svar förrän om några månader då både läkaren här och nere i Uppsala hunnit kolla på bilderna..
 
Så här ser iaf maskinen hon blir inskickad i ut..
 
 
När vi var klara på sjukan for vi och åt lunch på McD och sedan gjorde vi en veckohandling på Maxi, då hon varit så otroligt duktig och så fantastiskt modig fick hon en Barbie i present ♡
 
När vi kom hem gjorde vi iordning hästarna och gick bort till ridskolan, jag longerade Power i ena änden och L skruttade runt på Campe på den andra halvan..
Hon red över bommar och slalom mellan sockerbitar utan problem, hon vågade till och med trava runt där borta utan att jag stod stand-by..
Det tar sig verkligen och hon har blivit så otroligt duktig och fått en sådan balans, lätt-ridningen sitter så gott som perfekt nu :D
 
Då hästarna var motionerade och städade gick hon in och lekte medan jag tvättade bilen, fick börja med att montera ihop högtrycken, inga problem alls!
Vem behöver en karl egentligen? ;)
 
Nu ska vi ta och förbereda middagen då resten av familjen strax är hemma, därefter går vi ut och njuter av solen som äntligen tittat fram :)

KOMMENTARER:

  • Farmor säger:
    2014-05-12 | 19:43:41

    Hälsa Kramar till duktiga prinsessan Lily ifrån Farmor. Vi syns på fredag om Ni vill ha främmande :)

Kommentera inlägget här: