jossanwilhelm

Härlig söndag

Kategori: Min vardag

Dagens match slutade med vinst, 12-2 till Kovland :)
 
 
 
 
Efter matchen, som spelades i Söråker, for vi ut till Åstön för att kika..
Har nog inte varit där sedan farmor och farfar sålde huset och det var inte alls som jag minns det, haha :P
Men jag kände igen huset iaf :)
 
På vägen hem stannade vi och handlade inför veckan och när vi kom hem bytte jag och L om och tog sedan med oss pappan som hinderbyggare bort till ridskolan :)
L hoppade ett litet kryss medan jag red fram och vi hoppade en bana på först 80 och sedan 90..
Första gången fick vi tvärstopp på ett rättuppstående med vattenmatta under.. 
Ett hinder vi alltid brukar hoppa, haha..
Med i banan hade vi också en trippelbarr som vi aldrig hoppat förut, samt muren och dessa hoppade han utan tveksamheter..
Alltså alla hinder som skulle kunna förstöra för oss under en riktig tävling :)
 
 
 
Med facit i hand så ska man kanske inte hoppa bana dagen efter ett intensivt galopp-pass, han var trött och tung i benen och vi fick några nedslag på 90cm..
 
 
Nu är barnen lagda och brasan är tänd, kanske jag ska kalla in maken från snickeriet i hundgården då det börjar bli mörkt ute, kanske att vi till och med hinner med en söndagsfilm då jag inte rider sent :)
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Farmor säger:
    2014-09-08 | 20:12:09

    Grattis Kovland och Pontus

Kommentera inlägget här: