jossanwilhelm

Sådant som barn inte ska tänka på

Kategori: Min vardag

Båda barnen älskade filmen och ville se om den imorgon :)
Alla som sett Lejonkungen som liten vet att den berör och sätter igång hjärnkontoret och tankar om döden..

P sa nu till tandborstningen;
- Morfar borde få ett nytt hjärta för att hans är så dåligt!
Då jag dör vill jag iaf ge bort alla mina saker(tror han syftar på de inre organen) till dom som är sjuka och jag vill inte ha någon grav för jag vill att ni kastar ut mig i vattnet hos farmor..

Med gråten i halsen sa jag att det fick han berätta för sina barn och för sin blivande familj, för då det är dags är han gammal och jag tänker inte tillåta att han hinner före mig..

Älskade lilla barn, hur kan han veta så mycket om så hemska saker?
Och sådant ska han inte ha planerat redan nu..

"Mamma det är inte farligt att dö, man kommer ju till himlen och kan hålla koll på alla"

Pratar man om sådant på skolan tro?


Efter vår sentimentala stund läste vi boken han lånade på bibblan med sin kompis, Kasper filmar heter den och handlar om Kasper och hans fotbollslag..
Vi har fått ett blad från skolan där vi ska diskutera tillsammans med barnet varje gång vi har läst och äntligen har vi hittat en bokserie pojken gillar och han sa att han önskar sig fler då han fyller år, så jag antar att det är dags att börja med en önskelista till lilleman nu, det är ju faktiskt mindre än 3 veckor kvar :)

KOMMENTARER:

  • Farmor säger:
    2011-10-01 | 15:29:26

    Vi får hoppas på ett långt och fint liv tillsammans. Varje morgon som vi är i Junibodsand och Pontus sovit över, så drar vi upp rullgardinen och tittar ut över havet. En morgon frågade Pontus... Farmor varför äger du ett helt hav ??? Ja vad svarar man på det. !!! Pontus och Farmor älskar havet :)

  • Smsa Låna säger:
    2012-01-12 | 23:06:09
    Bloggadress: http://smsalåna.nu

    Jag tycker att du har en skitfin sida! Har du lust så slå även ett öga på min :).

Kommentera inlägget här: