jossanwilhelm

Hästdag

Kategori: Min vardag

2 inlägg på 1 dag!
Jisses ;)
 
Imorse smög jag upp och släppte ut hästarna istället för att ligga och vrida mig i sängen tills jag väckt hela familjen..
Jag kan ju som inte sova längre än till senast 7 verkar det som..
Mockade iaf och gjorde klart så att jag slapp göra det senare på dagen då jag skulle rida..
 
På förmiddagen for jag och L till Bergsåker för att hälsa på hästar mer i Ls storlek :)
 
 
 
 
Hon var helt lyrisk över att kunna borsta ponnyn på ryggen och till och med kratsa hovarna själv, haha..
Det är ju lite svårt på våran häst som hon bara når till knäna på :P
 
Medan vi var där var pappan och sonen på äventyr, och med sig hem hade dom en liten fyrhjuling..
Till och med samma fyrhjuling som Hs kusin hade då han var mindre :)
 
En stund efter lunch kom vi iaf hem igen och vi gick raka vägen ner till vårat stall och våran häst..
Jag och L gjorde både honom och oss klara och tog sedan med oss grabbarna bort till ridskolan för lite hoppning :)
 
L "hoppade" en liten bana och tränade sedan på att trava, är fortfarande väldigt skumpigt, men det såg inte alls lika illa ut som det gjort tidigare :)
 
 
Det bästa vore såklart om vi kunda hitta en egen ponny åt henne :)
Dessvärre finns det inga perfekta just nu och då det är en första ponny så måste den vara helt perfekt för att jag ska våga sätta de 2 dyrbaraste jag har på den..
 
En Power i miniformat hade varit det ultimata :)
 
 
Jag hoppade också bana, 2st 70cm rundor med en två-kombination till och med ;P
Första rundan var han bara tung och stark, på flera hinder var det bara att styra undan och komma om på..
Att han dessutom har fått en sådan jäkla bra teknik och verkligen hoppar med hela kroppen gjorde inte saken bättre då jag tappade stigbyglar till höger och vänster, haha..
 
Andra rundan var mycket bättre, fick ihop honom mellan hindren och jag kunde själv bestämma när vi skulle hoppa av..
Sista hindret var han dock helt slut då vi kom han och jag tror inte ens han försökte hoppa, vi fick med oss alla bommar flera meter..
Ställde upp det och avslutade med ett korrekt hopp innan jag travade av och lilla medryttaren fick sedan rida hem :)
 
Blev otroligt sugen på att anmäla mig till pay & jumpen som ridskolan anordnar i maj.. Vi ska satsa på kondition, teknik och fler banor bara innan jag bestämmer mig..
Känns lönlöst att ställa upp i en "tävling" om vi bara ska rusa igenom alla hinder :)
 
 
Nu är barnen lagda och vi inväntar Mästarnas Mästare, ser fram emot en kort jobbvecka och en lååång helg då vi knapt hunnit ses i helgen och absolut inte fått något vettigt gjort här hemma..
 
Kommentera inlägget här: