jossanwilhelm

Galopp nummer 2

Kategori: Min vardag

Idag har L och ponnyn galopperat igen, den här gången var det mer på ponnyns initiativ än på ryttarens, vilket resulterade i en avramling..
Som ponnymamma är jag såklart väl medveten om att det kommer att bli många fler av dessa, jag törs inte ens tänka på hur många gånger jag har ramla av själv i mina dagar :P
 
Men jösses vad otäkt det ser ut när man står och ser på, tack och lov för säkerhetsvästen!
 
Idag blev det en fläskläpp och skrapsår, vi MÅSTE köpa en ny hjälm!
Den hon har är alldeles för stor och far framåt hela tiden, som tur var fick hon "bara" ett skrapsår på näsan idag..
Men landar hon framåt kan hon ju lika gärna knäcka näsbenet när hjälmen åker fram..
Dessutom är den väldigt plastig och känns mer som en cykelhjälm trots att den ska vara godkänd..
 
 
 
 
Benhård som hon är den här lilla filuren så satt hon i sadeln direkt igen och hon travade runt en stund innan vi gick in :)
I stallet stod grannfrun och L utbrast lyckligt "Mari, jag har ramlat av!!", haha..
Så här i efterhand är hon mest stolt över att ha galopperat så långt helt själv och verkar inte alls bry sig om att hon avslutade galoppen med att tugga gräs :P
 
Vi har iaf hittat en ny hjälm som föll fröken i smaken..
Dessvärre var den ordentligt dyr, men det borde betyda att den är bra :)
Hon får flirta med sin pappa lite ;)
 
 
Kommentera inlägget här: