jossanwilhelm

Perfekt vårdag

Kategori: Min vardag

Imorse var jag uppe långt före tuppen!
Och efter att ha legat och vridit på mig i sängen och kollat alla sidor på internet via telefonen ledsnade jag till slut och gick ut och släppte ut hästarna och passade samtidigt på att mocka och göra klart..
 
Då jag var inne igen en dryg timme senare såg jag att M skickat ett sms då hon sett att jag hann före ut till stallet, och frågat om vi skulle ta en morgontur :)
 
Så 8:00 var hästarna sadlate och vi uppsuttna och redo för en tur i morgonsolen
 
 
 
 
 
Vi red upp i skogen och hittade en vändplats som fungerade utmärkt för lite volter och lösgörande sidvärts rörelser :)
 
På vägen hem mötte vi maken och vovven som kom springandes och väl tillbaka i stallet insåg vi att klockan var 11 redan!
Inte konstigt att jag var stel i knäna! 3 timmar i sadeln gör sitt :)
 
När alla var hemma igen så packade L övernattningsväskan och danspåsen och gjorde sig sedan redo att åka till morfar..
 
Efter lite fika och lek så for jag och P på kvantum för att köpa middag, H han dammade av Zündappen och körde hem den :)
 
 
Då han var hemma, så plockade han upp sonen och dom for en sväng upp till Norrbäcken och tillbaka :)
 
 
Då vi haft 15 grader varmt idag fanns det inte så många middagsalternativ, naturligtvis blev det grillat!
 
 
 
Efter middagen klädde vi på oss igen och tog en promenad, vi gick över beteshagen och Patriks lägdor tills vi kom till skogen, fortsatte genom snårskogen över stock och sten över till Oxta-sidan och grabbarna(H, P + B) gick och pillade i en bäck, så som alla pojkar gör! ;)
B utstrålar verkligen total lycka då han kan springa lös överallt här hemma, han far runt som ett jehu överallt ♥
 
Gick sedan samma väg tillbaka hem igen och hela turen tog nog drygt 1 timme, inte ett gnäll från sonen, han tyckte nog att det var ganska kul faktiskt :)
 
Nu är det fri lek en stund innan vi slår på en film som passar att se då inte lillasyster är hemma, Percy Jackson och kampen om åskviggen, eller vad den hette..
Kommentera inlägget här: