jossanwilhelm

Det har varit en lång vecka

Kategori: Min vardag

En vecka med många olika känslor börjar äntligen närma sig slutet, jag behöver vila!
Haha
 
Måndag:
 
Redan då jag vaknade kände jag att det skulle vara bäst att egentligen ligga kvar under täcket, men det funkar ju inte riktigt så tyvärr..
Hästen fick iaf vila efter söndagens mega katastrof! Jag och Bobben var på hundkurs, men det vet ni ju redan :)
 
Tisdag:
 
Vakna, jobba, åka hem.. Föräldramöte med Ls klass på skolan, stressa hem för att hinna rida..
Hästen är halt (!!!) och kan inte ens trava ordentligt..
Hittar ingenting synligt som skulle kunna orsaka hälta, benen känns fina, inte svullna eller varma.. Inte ont i ryggen eller korset. Jag kan trycka hårt i bogmusklerna utan att han reagerar..
Jätte märkligt!
Går och lägger mig med 1000 tankar i huvudet..
 
Onsdag:
 
Vakna, jobba, TRÄNA(!!!).. Jag har äntligen fått fingarna ur och följt med mina kollegor till gymmet vi har här på jobbet! Onsdagar och Fredagar är det cirkelträningar med instruktör.. För mig som inte har tid att träna efter arbetstid är det ju helt perfekt :)
Det var dock allt för länge sedan jag tränade sist, kroppen blev så chockad att jag fick lägga mig på toalettgolvet efter passet för att få tillbaka synen, hahaha..
 
Jag har som tur är universums bästa grannfru(och tillgång till internet) och vi kommer fram till att hästen förmodligen är tygelhalt(klicka på ordet för att läsa mer om det).
Om det beror på utrustning, tänder eller pga. att jag börjat rida extremt fel vet jag inte.. Men vi tar en ridtur helt utan krav och på mestadels långa tyglar bara för att se om han fortfarande är oren.
Tack och lov markerar han inte alls utan går precis som vanligt, förljer Dr. Heuschmanns råd och galopperar på långa tyglar så att han får sträcka ut ryggen ordentligt, ibland måste man bara ha kul helt enkelt :)
 
Vi konstaterar iaf att sadlarna ligger uselt och vi börjar med att hitta någon som kan stoppa om dressyrsadeln då bossorna är helt slut i den.
En ny hoppsadel skulle den som inte köpt en ny häst åt mig i födelsedagspresent kunna få köpa ;)
Denna (klicka på det rosa) skulle sitta fint
 
 
 
Torsdag:
 
Vaknar och vänder på mig försiktigt för att känna efter hur illa det är med träningsvärken.. Tack och lov känner jag bara att baksida lår och rumpa, hade räknat med varenda muskel på kroppen, haha :P
 
Eftersom att gårdagens ridpass var utan hältor beslutar jag mig för att vara med på ridlektionen så att Harriet får ta en titt med proffesionella ögon.. Men han rör sig jätte fins och visar inga tendenser på hälta alls, tvärtom så går lektionen så jäkla bra! :D
Men hon är inne på samma spår som mig, vi börjar med att fixa sadlarna.. Tänderna borde egentligen också kollas då det var över 1 år sedan sist.. Men i våras då Gunnar kom ut fanns det bara pengar till 1 häst och då fick det bli den lilla eftersom att vi inte hade en aning om hur han blivit behandlad i munnen tidigare..
 
Fredag:
 
Äntligen!!! Vaknar dock med ännu värre träningsvärk efter gårdagens ridpass! Kastar i mig frukost och väcker det lilla barnet innan det är dags att åka..
Lämnar henne lite tidigare än vanligt för att hinna till träningen som börjar kl.7... Idag gick det mycket bättre och kroppen var redo på vad den skulle utsättas för, så jag höll mig på benen även efter passet, haha ;)
 
Men ju längre dagen har gått ju stelare har jag blivit och minsta lilla rörelse gör att jag tror jag ska svimma..
Så då M smsar och berättar att hon mockat och gjort klart åt mig vill jag nästan gråta av tacksamhet..
Hon är verkligen bäst! Jag är så glad att vi hittat varandra <3
 
Klockan säger att det är dags att stänga ner och åka hem, en kväll i soffan är precis vad jag behöver :)
Hela helgen blir nog ridfri, dels för att hästen ska få en längre återhämtingsvila ifall att det är så att han ändå har ont och dels för att han ska få äta upp sig lite då han fallit ur en del sedan dom kom in från betet och jag inte hittat någon bra balans i foderstaten, nu verkar vi dock vara på rätt väg..
 
Sedan har vi fullt upp med kalas, fotbollsmatcher och ännu mer kalas, så tiden räcker inte riktigt till..
 
 
Kommentera inlägget här: