jossanwilhelm

Hur står det till?

Kategori: Min vardag

Har du slutat blogga eller har du bara skaffat dig ett liv?
 

För att sammanfatta sedan sist så kan jag berätta att jag och Bobben börjat unghundskurs, än så länge har vi bara varit en gång och jag är inte alls speciellt nöjd..
Jätte tråkigt då valpkursen var så bra, så jag hoppas att det blir bättre!
 
 
 
 
Ls ridlektioner har börjat igen och det går så otroligt bra för henne och Campis, vi får sånt beröm för både henne och ponnyn.. Då han är lite av en lokalkändis i ponnyvärlden stöter vi på många som vet vem han är och alla påstår att han ser så lycklig ut sedan vi köpte honom.. Och även vi märker stor skillnad, då han kom fick man inte klappa honom i ansiktet och han var mjällig och ful i pälsen..
Nu kan man stå och gosa med hela huvudet i famnen och det lyser ponnybus och lycka i ögonen på honom, hans päls glänser och han verkligen älskar sin lilla matte och han låter henne göra vad tusan hon vill :)
 
 
 
 
P har börjat fyran, FYRAN(!!!) och kämpar på med läxor, kompisar och fotbollsträningar :)
Han har slutat på fritids och åker nu taxi både före och efter skolan, när blev han så stor?!?
 
 
Idag gjorde vi Birsta en snabbis efter Ls lektion, jag var tvungen att kolla synen då den senaste månadernas trötthet och illamående gick över då jag köpte ett par läsglasögon på Rusta..
Men optikern tyckte att mitt synfel var så otroligt litet att jag lika gärna kunde fortsätta med läsisarna för att vila ögonen då jag jobbar om det nu blev bättre med dem :)
Så det blev ju som billigt :)
 
L passade på att shoppa för slanten hon fick i present, för den fick hon 4 par byxor och 2 par tröjor..
Så nu är hösten räddad :)
 
Klockan 13 började semifinalen i den individuella hoppningen, jag och L parkerade oss i grannarnas soffa :)
 
 
 
Först stoppade hon i oss kaffe, saft och bullar
 
 
I pausen mellan klasserna byttes faten ut mot kex och salami och brie
 
 
Hade jag sagt att vi gillar våra grannar? :)
 
Runt 17 var hoppningen klar och vi gick hem för att försöka peta i oss någon middag, då det bara var jag och L hemma (P på kalas och H hos en kompis), åt vi rester från igår..
När vi ätit satte sig L i soffan och såg på en film medan jag gick ut till stallet för att rida, galoppintervaller med fokus på byten blev det idag :)
Riktigt bra gick det och sådana här dagar är det ju fantastiskt roligt att rida :D
 
Nu ska vi försöka hålla oss vakna en hel film, sedan är det intag av hästar innan det är läggdax :)
 
 
Kommentera inlägget här: