jossanwilhelm

Vad vore jag, utan hästar varje dag?

Kategori: Min vardag

Idag är en ridfri dag, känslan av tomhet dessa dagar är helt sjuk, det går inte ens att beskriva hur det känns, men den bästa liknelsen är väl saknad, det känns som om något fattas..
Hur klarade jag mig i alla dessa år utan att ens lukta på en häst? Bara från ena dagen till den andra var jag utan häst och sedan red jag inte på flera år..
Sjukt!
 
 
Det har kommit och gått ett par hästar och ponnysar i mitt liv genom åren, men dessa 2 var något alldeles extra och det är väl dessa 2 som gjort mig till den ryttare jag är idag..
2 helt olika ponnysar på alla tänkbara sätt :)
 
Dacke
 
 
Nellan
 
 
När jag ser dessa bilder inser jag att jag har alldeles för lite foton kvar från mitt förra hästliv, och jag kan inte minnas att jag inte har ett endaste på alla de andra hästar jag haft!
Jag måste bli bättre med kameran på min stora häst, annars kommer jag att ånga mig till dödagar den dagen han inte längre finns kvar..
 
 
Nåja

Imorgon kör vi en lättare lösgörande longering och på lördag vila så att han är lika pigg och framåt som på träningen i tisdags under söndagens "tävling"..
Beroende på hur det går på söndag ska jag ta ställning till om det blir riktig tävling på Färsta i oktober eller om vi tränar vidare till november i Timrå :)
 
 
Näe, nu blir det klippning av klor och sedan en snabbpackning av träningsväskan innan jag och Bobben sticker.. Imorgonbitti är det cirkelgym i träningsbruket på jobbet och jag kan ha lovat att jag skulle vara med, haha :)
Skönt att komma igång med min egna träning också, det känns helt overkligt att jag tränade flera ggr om dagen för några år sedan!
Dygnet borde ha många fler timmar för att jag ska hinna med ;)
 
 
Kommentera inlägget här: